Sälen

Dem första dagarna var det tufft här uppe i Sälen men nu börjar det kännas mycket bättre.
Jag jobbar som entrévärd på nattklubben på högfjällshotellet och bor 40 meter bort från hotellet.
Jag bor tillsammans med en tjej från Gotland i vårt lilla rum och än så länge går det mycket bra.
Träffar inte henne så ofta då vi jobbar omvartannat, men det lilla som jag har träffat henne så verkar hon jätte bra.

Söndagen tillbringade jag först på afterski tillsammans med Kjell och Rikard. Sedan begav vi oss till kalas och sedan vidare till Harrys och efterfest hos Kjell och Rikard.

Måndag var det längdskidor som gällde tillsammans med Larry och sedan var det jobb som väntade. Sedan åkte vi till värdshuset i tandådalen, vi innebär alltså järngänget Kjell och Rikard och jag...
Vi åkte sedan hem till "oss" och nu hade även Adam hängt på som livade upp stämningen... kan man påstå.
Kjell gick och la sig... som tur var.

Dagen efter var man måttligt sliten och låg i sängen hela dagen tills jag skulle börja jobba.
Jag hade lovat mig själv att inte gå ut... men där satt jag ändå med en öl i handen efter att jag hade slutat tillsammans med Kjell och Rikard.

Ja... samma visa tisdag och onsdag... Eller nästan i alla fall. Åkte skijoter (skoter på svenska ) med Daniel på dagen innan jag började jobba, jätte mysigt.

I torsdags var jag i alla fall på bio med mjölis och tittade på änglagård... helt okej antar jag... Sen åkte jag till Harrys tillsammans med Daniel....

Igår var jag först på kalas med Kjell och några andra kompisar. 
Kjell gick förvånadsvärt hem till sitt rum och jag lyckades få med mig en ny partypolare till Harrys igår.
Martina heter hon... martina martina martina. Ska försöka printa in det i huvudet på mig själv.

När vi sitter på kalas lyckas jag kläcka ur mig den bästa kommentaren ever...
"När man duschar blir det helt blött på golvet, det är helt ologiskt!"
Ni som ser mitt badrum här uppe kommer förstå poängen.

Idag har jag tillbringat dagen tillsammans med Larry, vi har fikat och har kommit fram till att folk har svårt att förstå vad jag säger och jag förstår inte vad andra. 
Som exempel när Larry säger Djungelboken då jag tror han säger julabocken...

Eller som när jag pratade med Rikard, "Jag tycker det är så jobbigt när ingen förstår vad jag säger" - "Vad sa du nu?" -"Alltså jag tycker det är så jobbigt när ingen förstår vad jag säger!!!" -"Haha, seriöst?? Sa du verkligen så?"

Nu har Rikard åkt hem men han kommer snart upp igen om två veckor. Kommer kännas som hundra år innan han kommer upp igen... 

Det var allt för mig den här gången. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0