SÄLEN.

Fredags -

På praktiken frågade min handledare Veronika mig om jag ville hjälpa hennes pojkvän med att köra hem ett hundspann från fjället och självklart sa jag Ja! Vi samlades vi halv 6 lite nedanför högfjällshotellet och tog därifrån taxiskoter dit hundarna var.

Väl framme skulle vi dela upp oss, vem som skulle åka / köra. Först var det tänkt att jag skulle åka, eftersom jag aldrig har kört ett hundspann förut, men som tur var så blev det ett spann över till mig, så jag fick köra iallafall!

Jag fick en snabb introduktion om hur man skulle göra och sen var det bara iväg. Det var så sjukt härligt, jag kan inte förklara hur det kändes. Vi åkte uppe på fjället och vi stannade till för att titta på solnedgången över fjället, helt galet fint!

Vi åkte vidare och det gick jätte bra, det var ganska mycket att tänka på men det gick galant. Vi kom fram till högisbacken och när jag förstod att vi skulle nerför den backen så trodde jag att jag skulle dö. Men det var inte så farligt faktiskt, det var mest härligt! Det var heeeelt galet!

Efter att vi kommit ner för backen så fick Ludvig för sig att åka över en sjukt stor vall med snö och när jag insåg att mina hundar också skulle hoppa över där gick det inte så bra så jag trillade... men det var faktiskt inte mitt fel, mest Ludvigs fel.

Shit, den hundspanns resan kommer jag leva länge på, det var helt galet!

Efteråt gick jag till hotellet och duschade och gjorde i ordning mig och sen gick jag ut med Buster och Doglas i en hel timme. Snacka om att jag var slut sen, så det blev att jag och Fredrik satt här i stugan och tittade på hundtricket. Det var ett tag sedan man såg den filmen.

Lördag -

Helt okej väder så jag och Jenny stack ut i backen. Jenny på skidor och jag på snowboard. Det gick faktiskt mycket bättre än förväntat. Trillade bara en gång, så jag är rätt imponerad av mig själv! Kändes så jäkla skönt att komma ut i backen och känna att de flyter på så jäkla bra!

På kvällen tittade jag på bio med Emma, Emmas mamma och Emmas två kompisar. Det blev mycket Emma där.
Vi tittade iallafall på män som hatar kvinnor, helt okej var den faktiskt. Tycker inte om sådana filmer men ja... den var väll okej. Grät iallafall två gånger och skrek en gång! haha

Söndag -

Jag, Christoffer och Larry tog oss ut i backen fast nu åkte jag skidor. Det gick riktigt bra men måste bra finslipa min teknik men annars är jag grym, det går fort i svängarna iallafall! Nästan lika fort som Larry och han åker fort!

På kvällen blev det lite god mat med lite vin och sen blev det film.

Måndag -

Idag snöar det som in i, så det är sjukt halt på vägarna. Det var nästan så att vi inte kom upp med bilen upp för backen mot stugan. Hoppas det blir bättre i veckan! Imorgon ska vi iallafall till Lammet och Grisen och äta. Vet dock inte vilka som ska med men vi blir iallafall ett gott gäng på 14 personer!


Jag vill inte hem kan jag bara meddela.... men jag saknar ändå mina babes!
Puss på er 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0