News

Igår var det en ganska galen kväll. Umgicks med några snygga göteborgare som jag träffade på vägen upp till Sälen, mycket trevligt. Åt först på restautang, grillbuffé med ett riktigt gott rött vin. Efter det så blev det lite party.

Idag har det varit så sjukt bra väder så det inte är sant! Idag gick jag och Sara ner i backen och åt lunch vid liftarna, kommer inte på vad stället heter. Där satt vi på uteserveringen i våra solglasögon, jackan uppknäppt, ingen mössa och inga vantar. Solen bara stekte och det var så jäkla underbart att bara sitta där och vara.

Senare på eftermiddagen anlände min syster Jenny till Sälen. Då gick vi ner till uteserveringen på hotellet och delade på en skagentoast och sen tittade vi lite på after skin. Efter de så lånade vi vars en hund och gick en bra runda med Doglas och Buster. Doglas och Buster är verkligen världens sötaste hundar! Jag vill ha en hund!!

När vi kom tillbaka till hotellet tog vi en kaffe och väntade på att Larry skulle sluta jobba. När vi sedan kom hem så tog jag på mig mina skidkläder och gav mig ut för att åka lite längdskidor för första gången. Det gick så sjukt bra och jag trillade inte en enda gång... tills... Att jag körde vilse, skickade ett sms till Larry att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jenny ringer upp mig och jag är helt lost, jag börjar gråta och självklart så trillar jag. När jag sitter där helt lost på marken, så kommer det två personer som också var ute och åkte skidor och de hjälpte mig att hitta tillbaka till starten. Typiskt mig kanske, sådär bra lokalsinne om man säger så?

När jag väl kom hem tog jag en varm skön dusch, åt lite middag och nu sitter jag här framför tv. Tittade precis på Notting Hill, shit vad den filmen är bra!

Imorgon blir det förhoppningsvis after ski med Emma Pettersson, ska bli roligt att träffa henne!
På Lördag blir det lite utförsåkning och även på Söndag.
Efter att vi har kommit hem från backen på Söndag blir det grillfest här i stugan tillsammans med massa snygga vakter som Larry känner och jobbar tillsammans med.

Måste bara säga det en gång till att vädret var helt galet underbart! Älskar Sälen!
Nu ska jag se om jag hittar någonting bra på tv:n och sen ska jag sova... antar att jag kommer somna på soffan.


Kommentarer
Postat av: Filippas corner

Haha du är rolig du, imorse "Jag vill hem!" Nu "jag älskar sälen" haha. Saknar dig min fina vän, kan du ta och komma hem snart? <3

2009-03-19 @ 22:46:52
URL: http://filippaheberlein.blogg.se/
Postat av: barte

trodde det skulle bli värsta kriget... därför jag ville åka hem. Men så blev det ikke, som tur var!

2009-03-20 @ 00:12:00
Postat av: Jungle

Najs att du blev frisk igen Barte, eller du sket i att du var sjuk och gick ut och hade kul ändå? :P

2009-03-20 @ 14:43:32
URL: http://rubbejungel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0