Cypern dag 5

Da har jag precis kommit tillbaka till hotellet. Jag och mamma har precis varit i Nickosia... tror jag iallafall.
Staden ar delad i tva delar, ena delen tillhor Grekland och den andra Turkiet. Vi glomde tyvarr vara pass for att komma over till den turkiska sidan.. men vi gick langs med den sakallade muren, riktigt obehagligt! Helt dott och vid de olika overgangarna eller vad man sager stod soldater med vapen. Och man fick absolut inte fotografera sa det var ingenting att tanka pa. Annars skulle det blivit riktigt bra bilder... men de var inte vart att chansa.

Vi har aven varit och tittat pa en gammal akvedukt har pa cypern och vi har aven varit pa stranden idag.
Inte sa hapnadsvackande. jag trivs battre pa hotellet dar bartenderna kommer och sager till mig varje hel och halvtimme. Vada uppassda?

Sa nu ar klockan 7 och vi ska snart ut och ata pa restaurang. Imorgon vet vi inte riktigt vad som hander, men overst pa min lista iallafall sa ar det sola och bada. Brannan har heeelt okej faktiskt, ni i svergie ska inte komma ha och saga nagonting.

Saknar sverige lite, iallafall mina vanner. Skola vill jag verkligen inte tillbaka till och verkligen inte kylan.
Gar omkring med mina klanningar och sandaler, jag klagar inte!

Kommer inte pa mycket mer att skriva idag, ska hoppa in i duschen nu.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0