Fotbollsskola.

Fotbollsskolan i Ängelholm drog igång igår och jag är då, för er som inte vet, fotbollstränare för flickor 10 och 11 år. Sjukt roligt! Dagen igår blev jätte bra, förutom att det regnade lite... men det var ingenting jämfört med idag. På förmiddagen regnade det bara lite och efter lunchen så börjar regnet bara ösa ner.

Fotbollsturneringen, som kidzen spelar på eftermiddagen, hade precis dragit igång och då börjar ju såklart även regna!
30 minuter började det åska en bit längre bort och vi var tvungna att avbryta och samla alla kidzen på läktaren. Vi sitter på läktaren och väntar på att åskan ska försvinna men den kommer bara närmare och närmare och till slut är den rakt ovanför oss. Då fick man stå och trösta alla småkidz som var rädda för åskan och säga att åska behöver man inte vara rädd för, de är inget farligt och själv står jag där as rädd!

Lite senare så står jag och ställer mig bredvid Per och säger "Alltså jag hatar åska" och precis då slår det ner en blixt precis framför oss och smällen direkt efter och samtidigt som den slår ner kommer Oskar och ska då skrämma mig, alltså ni anar inte hur rädd jag blev och jag var hur nära på att bara bryta ihop! Hur illa är inte detta och vad är oddsen att han skrämmer mig och blixten slår ner samtidigt!?
Precis stått och tröstat ungarna att de är inte farligt med åska och sen står jag själv nästan och gråter, så jäkla illa! haha

Ja, förutom åska och regnet har min dag varit mycket bra, är sjukt sliten just nu. Så ska kolla på några sex and the city avsnitt som jag har laddat hem plus knarka lite ny astma medicin som min mamma köpte ut till mig idag! 500 kronor... inte dåligt för en liten astma diskus som kommer att vara i mindre än månad... hm!

Så nu ska jag krypa ner i min säng och ladda inför ännu en dag som ledare på fotbollsskolan i Ängleholm!


Kommentarer
Postat av: Robin

Naaw, det är mysigt med åska ju. Det kan man sitta inne och ha det myspys :)

2008-06-16 @ 23:12:01
URL: http://rubbejungel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0