Torsdag.

Klockan 05,15 ringer min klocka. Motiverat att gå opp och åka till skolan tror ni? Nej, verkligen inte. Ligger och drar mig 10 minuter innan jag verkligen måste gå upp. Går in i duschen och klart som fan är vattnet iskallt när man stätter igång den! Fönar håret, plattar håret, sminkar mig och klär på mig. Samlar ihop grejerna jag ska ha med till skolan och sen bär det iväg till Helsingborg. Första lektionen, medieproduktion - foto. Fick som tur var en extra lektion att fotografera klart våra bilder. Jag och Alexandra åker ner mot stan med kameran i högsta hugg. Jaha, vad ska man nu fota? Vi hade bara sådär mer än 24 bilder att fotografera. Alexandra fick en idée och vi började gå mot kärnan för att sedan gå längst upp i tornet. Paniken tog oss när vi var i trappan. Det kändes riktigt obehagligt men vi klarade oss hela vägen upp. När vi väl lugnat ner oss kunde vi verkligen njuta av utsikten från den jäkligt höga byggnaden. Fy fan vad högt säger jag bara. Vi tog upp kameran och tog massa bilder. Efter att vi varit längst upp på kärnan begav vi oss neråt mot knutpunkten för att sedan åka tillbaka till skolan.

Väl tillbaka på skolan tog vi några bilder till och sen var det inte mycket mer gjort under den här dagen. Slutade med film hemma hos en kompis. På vägen hem träffade jag mina gamla vänner sen högstadiet. Mycket roligt att träffa dom. Så jäkla härligt folk och allting är naturligt när man pratar fast man inte träffat dom på hur länge som helst! Just nu sitter jag framför datan och musen "glöder". Sitter och redigerar bilder i photoshop, ska gå ner där nere efter jag har skrivit klart inlägget och göra mig en caffe latte så jag kan få tillbaka lite energi.

Ganska rörigt inlägg, men orkar inte engagera mig att redigera så att allting i inlägget blir perfa. Nu ska jag ner och få lite koffein i kroppen!

image35

Kommentarer
Postat av: Sweet sixteen

Jasså den glöder? ;);)
jätte fin bild darling!

2008-04-10 @ 22:38:37
URL: http://filippaheberlein.blogg.se
Postat av: Julia Barte.

Haha oh ja, så att alla inte får för sig någonting annat syftar jag på att jag har redigerat bilder till tusen, just därför "musen glöder". haha

Tack så mycket sweetie

2008-04-10 @ 22:42:16
URL: http://juliabarte.blogg.se
Postat av: Robin

Err, jo, vi skulle kunna vandra med hundarna nån dag, jag har ju inte så mycket annat vettigt att göra :P

Musen glöder? Det har man hört dom säga i filmer :P
Riktigt najs bild förresten. ;)

2008-04-10 @ 23:18:41
URL: http://rubbejungel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0