Torsdag.

På måndagen efter lovet var humöret inte på topp. Börja gå upp tidigt igen på morgonen, fixa till sig, sticka till skolan och sen komma hem sent! Måndagen för mig består av Medieproduktion i 3½ h, Svenska 1h och Mediekunskap i 3h. Ganska seg dag och speciellt när vi slutar halv 5, då är jag hemma ungefär halv 7. Ganska drygt. Men annars stormtrivs jag i skolan, härligt folk och en mycket bra linje. Det är bara resorna som tynger ibland.
 
Just den här veckan har det inte varit så farligt, började med foto på mediaproduktionen och det är riktigt roligt! Sedan var vi på Helsingborgs Dagblad för andra gången i måndags. Nu kan jag det iallafall utantill och innantill!
Onsdagarna är slappedagen. Vanligtvis brukar jag ha fotbollsträning som börjar 8, men eftersom jag är skadad får jag ha en engelskalektion som jag har varit på tre gånger totalt under hela läsåret. Känner som jag har missat ganska mycket. 1h engelska varje vecka i mer än en termin... det blir nog ganska många timmar! Men men, huvudsaken är att jag inte har ig-varning! Har den engelskalektionen och en samhällslektion och sen slutar vi, riktigt sköna onsdagar! Sådär roligt egentligen är att pendlar mer än vad jag går i skolan på dom dagarna. Men att komma på sådana dagar är att visa engagemang och de gillar lärarna!

Idag är det torsdag och hade foto i 4h och då hade vi inte mycket fantasi jag och Alexandra. Jag fotta en bild under kategoring Genreationen... sen blev det inte mycket mer gjort. Var på dunkers under fotolektionen för att samla lite inspiration och vi gick då upp en våning upp och tittade på Sallymans utställning. Mycket fina bilder!


Foto vill jag verkligen komma in på i tvåan. För er som inte vet hur vårt system fungerar kan jag dra det lite fort - I ettan testar vi de sex olika inrikningarna Foto, Grafisk Desigen,
Expo - Utställnings Design, Text, Ljud, Rörlig Bild. I de olika inriktningarna får man ett betyg mellan 1 - 20. 20 är då det bästa. För att komma in på foto i tvåan kräver mycket tid för skolan. Det är många som vill komma in där och då kräver det att man har bra betyg. Det som jag tycker är lite tråkigt inför tvåan är att vi förmodligen ska byta klasser som vi då ska gå tillsammans med resten av tiden tills vi tar studenten! Men det kanske inte blir av, att vi kanske har kvar våra gamla klasser. Det får vi verkligen hoppas och jag vet att de är många från media som kan hålla med mig om det! Så nu ska jag verkligen kämpa på den sista tiden i skolan så jag verkligen kommer in på foto!!

Tror det här inlägget blev lite rörigt men hoppas ni förstår själva "budskapet". sitter här och halvsover så inlägget blev inte det bästa. Så nu ska jag faktiskt sova... ska bara upp sådär om 4 timmar! Byee

image32


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0