...day

Just nu sitter jag här i mina mjukisbyxor och mjukiströja, uppsatt hår och mina inte för fina glasögon. Men jag får väll ta min klasskompis påstående -"Hallå, de är Replay glasögon" Hon är inte så insatt i glasögon världen, eftersom ungefär alla glasögonbågar är märkesbågar, men iallafall. Haha Fick även en kaffe latte utav min kära broder, mycket snällt utav honom!


Alltså veckorna går så jäkla fort nu, nu är det inte mycket kvar till vi slutar och går på sommarlov! Det ska bli gaanska härligt. Gilla, festa, bada, sola... kan nästan räka upp hur mycket som helst om vad som händer i sommar. Jag kan själv inte fatta att det är tosdag idag och imorgon är det fredag. Vad har den här veckan tagit vägen då?

Men som min mamma sa till mig en gång, man ska inte längta till någonting för då missar man allting som händer imellan. Utan att man ska ta en dag i taget och inte stressa framåt. Som ex, nu har många siktet inställt på sommarlov, alla vill verkligen ha sommarlov nu. Men varför inte bara glömma sommarlovet och som sagt, ta en dag i taget. För sommarlovet kommer faktiskt förr eller senare. Man hinner njuta av livet dubbelt så mycket om man inte bara längtar bort sitt liv. Så är det och kommer alltid att vara. Så längta inte för mycket nu pals! ... Men det är ju ganska svårt att låta bli. Ligga och steka på playan, festa och grilla, sola och bada, sound trip, kan man låta bli att inte längta.. men det är ju inte bra att längta för mycket!


Jo, satt och konstaterade för mig själv att det har blivit ganska mycket festade för min del de senaste helgerna, och kommer förmodligen bli det helgerna framöver också.

Jag har festat nästan varje helg och det är ganska illa. Idag satt jag och fika tillsammans med min mamma så sa jag - " Alltså jag ska nog bara vara hemma på lördag och bara ta det lugnt och titta på tv." och då brast min mamma ut i skratt och svarade -" Haha, och det vill du att jag ska tro på!? " Ofta min mamma säger så. Men iallafall, om jag ska vara ärlig. Kan jag ju inte riktigt påstå att hon ska tro på mig heller, för jag slår vad om att när jag ligger i min soffa, nerbäddad med en cola light bredvid mig så kommer någon ringa och fråga om vi ska hitta på någonting och då inser jag - Shit, jag är hemma en lördagkväll, sitter och tittar på " På spåret" med mina föräldrar, detta är illa och måste verkligen hemifrån! Men jag är ganska inställd på att vara hemma nu på lördag och bara göra ingenting, verkligen sova ut för det behöver jag. Borde egentligen plugga matte men vad gör man inte när man har en regel som säger Ej studera på helgen. Tyvärr så måste man ju följa den, annars kan man ju råka riktigt illa ut, eller hur Robin? Haha


Vad har lilla jag gjort idag då? Skolan som vanligt... Har sått i ett mörkrum hela dagen och framkallat bilder inne i ett rum med ingen ventilation. Förstår ni hur lite syre det bli i det rummet när man står 10+ personer där inne. Mörk och inget syre, ingen bra kombination! Men det är sjukt roligt med foto, håller just nu på att framkalla våra bilder som vi har tagit med en analog systemkamera. Alltså ingen digital systemkamera som man kan ta tusen bilder med, utan en kamera där du har en chans på dig att bilden ska bli bra. Jag hoppas, hoppas verkligen att jag kommer in på foto i tvåan, annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Då känns det nästan bara som att ett år bortkastat på en skola där jag inte kommer in på den inriktningen jag vill. Jag går ju media men jag vill ha inrikting foto och om jag inte får det så vet jag inte vad jag gör. Kanske bytar skola, till någon i ängelholm kanske. Vi får se.


Efter att jag kom hem från skolan så var jag tvungen att mata min tjockiskatt Pingland med lite äcklig kattmat. Eou, den lukar verkligen förjävligt! Kunde verkligen inte undvika att mata henne eftersom hon satt som ett plåster på mig och mjaua och... som ett plåster var det ja. Efter många tjat om att jag ska mata henne fastnar hon i min strumpa med ena klon. Jag och hon sitter fast i några minuter för att föröka få loss henne från mig. Efter det så fick det vara nog, jag hämtade kattmaten la upp kattmaten i hennes skål och vad gör Pingland då? Nej, just det. Det var fel kattmat, hon kan ju såklart inte äta den maten för hon ville ha någonting annat! Den bortskämda katten alltså, jag får verkligen sinne på henne ibland. Men ibland kan hon vara världens gulligaste katt, speciellt när man är ledsen för då kommer hon alltid för att trösta en!  Lite blandade känslor där, jag kan ju säga att jag älskar min katt fast det inte låter som det!


Idag har jag även varit i Halmstad och tittat på när min brors flickvän, Ida, spelade i fiol i en stråkorkester. Mycket trevligt var det, tycker det är så härligt när någon spelar fiol eller liknande! Det tilltalar mig verkligen! Efter konserten drog vi hem till en av Idas kompisar och stannade där ett tag till vi var tvunga att köra hem mot skåne!


Ja, det är allt och lite till om vad som har hänt idag. Nu är jag ganska trött om man säger så, klockan är kvart över tolv och jag ska upp om fyra timmar! Så det är nog på tiden att jag går och lägger mig nu.


Sleep tight mine pals!

image69

-


Kommentarer
Postat av: Yngve

Det bästa som jag någonsin läst i den här bloggen står i detta inlägget. Så rätt så rätt! Ta god tid på dig, stressa inte. Lev livet idag och längta inte till imorgon! Mycket bra skrivet!

2008-04-25 @ 08:27:27
Postat av: Julia Barte

Tack, vad glad jag blir!

2008-04-25 @ 08:43:46
URL: http://juliabarte.blogg.se
Postat av: Robin

Det var mycket info. Ska jag vara helt ärlig så gick söndagkvällarna mellan 20:00 - 22:00 till plugg, gick ju sådär med det :P
Yngve skaffa blogg? Han har säkert redan en, men jag är inte 100.

2008-04-25 @ 11:42:45
URL: http://rubbejungel.blogg.se
Postat av: Julia Barte

Yngve, vad heter din blogg? haha

2008-04-25 @ 15:15:18
URL: http://juliabarte.blogg.se
Postat av: Robin

Det är ju det jag menar, så det plugget räknas inte ;)

2008-04-25 @ 15:57:55
URL: http://rubbejungel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0