Bolmsö

Sådär ja, hemma från Bolms ö. Helgen blev mycket bättre än vad jag förväntade mig. Så tack Matilda för en sjukt bra helg tillsammans med dig... och småungarna! Så om ni pallar läsa, så är det här vad vi har gjort i helgen!


Here is the gang =)

image47

FREDAG.

Matilda och henns pappa kom och hämtade mig vid 6 tiden i fredags och då drog vi iväg mot Bomlsö. 1½ h bilresa dit och konstant snack ifrån min sida... som det nog har varit under hela helgen också! Haha illa. Berättade iallfall om min tripp till Klippan.

När jag skulle hem från skolan kunde jag antingen ta 506, 12 eller tåget och alla anlände till Ängelholm kl 12. Jag sätter mig på 506 och när jag har 10 minuter kvar av bussresan tittar jag ut och tänker, vart fan är jag!? Jag tittar framåt i bussen och ser skylten, "Mot Klippan". Bra att jag har suttit på den bussen i kanske 50 minuter innan jag kommer på att jag sitter på fel buss. Jag kunde hamnat vart som helst, bra jobbat Julia. Iallafall fick jag vänta ett litet tag i klippan på en buss som skulle ta mig mot Ängelholm. En jäätte rolig extra resa på 1½ h....


Det som var mest roligt med klippantrippen var att jag åkte med mamma till ängelholm på morgonen och då kom vi in på samtalsämnet "Klippan". Att klippan är inte bra och att jag skulle akta mig för klippan och absolut inte festa i klippan. För min mammas vänninna, hennes son hade festat i klippan och hon fick hämta honom på akuten senare under kvällen. Så slutades konversationen med att "Försök att undvika klippan så mycket som möjligt".  Vad är oddsen, att jag hamnar i klippan under just den dagen vi snackat om just klippan!?


Iallafall, så långt om länge kom vi fram till Bolms ö, till det stället som vi skulle tillbringa helgen på. Vi tar vår packning och går in i huset till vårt rum. Vi ska då sova tillsammans med Annie och Johanna, Matildas lillasyster och Filippas lillasyster. Såklart så har dom tagit sängarna överst så jag och matilda får sova därnere, skitungar. Men vi gjorde iordning och satte ihop sängarna så jag och Matilda fick ett mysigt krypin när vi skulle sova i rummet och snart var maten serverad och till maten fick jag julmust. Det är ju så jäkla gott eller? Sedan hände det inget sådär jätte speciellt, vi spelade lite spel och hade jätte mysigt.



LÖRDAG.

Vaknade vid ungefär vid 10 tiden och det snöar! Det var tänkt att vi skulle ut och paddla men det fick vi skjuta upp till lite senare på dagen. Gick upp och åt frukost. Åt coco pops och det har jag verkligen inte ätit på läänge. Haha, sjukt gott! Blev väll lite spel innan vi klädde på oss för att gå ut och paddla lite. Jag och Matilda tog en kanot och Annie och Johanna tog en och sen bar det iväg ut på vattnet. Det var riktigt mysigt! Inte alls som när vi var på hjörnered, eller hur det stavas. Då var det verkligen att paddla som fan för att komma fram till ett ställe, fika lite och sen paddla som fan för att komma tillbaka. Nu kunde man bara ligga och glassa, ta upp kameran och fota lite, paddla lite då och då. Hur mysigt som helst. Vi satte upp ett mål och började paddla, var mycket längre än vad det såg ut som.
 
När vi väl kom fram dit blev vi nästan "attackerad" av en fågel, så vi tänkte att det var bäst att vi inte gick i land där.

Vi paddlade vidare till en annan ö som också den låg en bra jäkla bit bort. Där hoppade vi av kanoterna och utforskade ön. Inte så mycket att utforska men iallafall. Vi tog massa flumbilder och hade allmänt roligt.



Vi bestämde oss för att åka tillbaka för att sedan få i oss lite mat. Korv med bröd väntade på oss när vi kom tillbaka och hur gott är det, så det fick bli en macka för min del, mums. Haha jo men ofta.

Vad hände sen, ja det blev massa twister. Vadå, är man bäst i twister eller är man. Förlorade inte en ända match, så om det är någon som vill fösöka vinna över mig så bara säg till. Ni kommer ju inte lyckas om man säger så!


För att fördriva tiden så gick alla "barn" ut och spelade wollyboll och sedan blev det en liten pause för fika och sen blev det fotboll med killarna mot tjejerna. Det gick väll sådär bra, haha. Tror att alla trillade iallafall minst en gång på den jätte bra planen! Efter det blev det lite mer paddling innan Matilda fick den sjuka idéen att vi skulle bada i sjön. Det var så svinigt kallt eller vadå!? När jag kommit ut en bit så att vattnet är uppe till knäna, ska jag dra mig innåt land igen för jag kände inte alls för att doppa mig överhuvudtaget, jag halkar och trillar i vattnet iallafall. Hur illa är inte det?


 Här är en bild på när jag trillar i det iskalla vattnet.. tänk bara att det snöade på morgonen...


Efter det springer vi direkt in för att ta en vaarm dusch! Efter att vi gjort i ordning oss gick vi ut i den stora salen för att få lite mat. Sjukt roligt snack, känns som att jag bara har skrattat och pratar konstant hela helgen. Det var inte ofta jag var tyst, haha. Efter maten blev det åter spel igen, twister.... jag vann igen!



 Med andra ord och veckans värsta blev spelade vi också och då på veckans värsta och kom frågan. "Vilket vill du helst... ha sex med din mamma eller pappa? De blev ganska mycket snack om den frågan om vilket man skulle välja, haha. Efter ett bra tag försvann Annie som hade tänkt sig att hon skulle "vila sig ett litet tag" för att sedan komma tillbaka och spela mer efter att hon vaknat. Haha lyckat, efter det så såg vi inte Annie mer efter den kvällen. Då var det Jag, Matilda, Ludivg, Fredrik och Johanna som fortfarande var vakna. Vi satt först och spelade spel i ett av rummen sen så drog vi in i köket och satte oss där, av alla ställen, varför satt vi i köket? Vi hade ganska många olika konversationer som exempel. Hur säger ni Neskaffe. Utalar ni det som det står eller utalar ni det som "Näskaffe". Den diskussionen blev ganska långvarig och något högljudd. Efter ett bra tag försvann Johanna också in på rummet och tillslut var det bara jag, Matilda, Ludvig och Fredrik som var vakna. Vi satt och spelade veckans värsta, satt och snackade om allt möjligt och drog massa dryga skämt. Vi spelade även ett annat spel där man ska ha ett band runt huvudet och sedan fästa två kort i bandet. På de två olika korten står där en person och en plats och sen är det bara att försöka komma på vad som står på kortet. Sjukt roligt spel, men man såg jävligt dum ut med bandet runt huvudet! Usch ja, har nog alldrig varit så uppstissad som jag var då. Jag vet inte vad det var med mig igårkväll alltså, skyller på att jag var jävligt trött. Inte så konstigt kanske eftersom klockan var runt 4.


- Här har vi uppesittargänget.



Fredrik satt och läste massa skämt och jag förstod verkligen inget av skämten! Antingen skrattade jag innan han hade börjat läsa, precis när han börjat läsa, eller när man inte fattade att skämtet var slut. Det resulterade att Fredrik sa "Slut" efter varje gång han läste ett skämt för att jag skulle förstå. Men vissa av skämten var verkligen såhär, Per gick ut och tog hammaren... och alla satt tysta och väntade på att själva skämtet skulle komma, tills vi förstod att de var det som var skämtet. Som ex. Per gick ut och hämtade hammaren... Tror man inte att det kommer en fortsättning där om vad som kommer hända? Kan ju säga att det var inte många gånger jag skrattade efter att skämtet var slut... illa!


Iallfall så på ett av korten som Fredrik satt och läste på med roliga historier fanns det nerskrivet ett telefonnummer och ett hjärta efteråt. Fredrik fick idéen och tog min telefon för att sedan ringa upp det där nummret. Han slår in nummret och vad är oddsen att jag har de telefonnummret inlaggt på min mobil!? Jo det här var då Josefin Ohlsons mobiltelefonummer. Så senare under dagen pratade jag med henne på msn och hon berättade att hon hade varit på Bolmsö för ungefär exakt ett år sedan. Vad är oddsen!?

  

Vi fortsatte att läsa dom otroligt dryga skämten som blev dubbelt så roliga när vi var så sjukt trötta. Efter ett tag gick vi och hämtade is i frysen för att sedan lägga dom på Ludvig som hade somnat i soffan. Det blev så sjukt mycket tjafts om den isbiten, det resulterades i att jag och Fredrik välte en soffa och låg nere på golvet och asgarvade p.g.a. den jäkla isbiten! haha


Vid ungefär halv 7 så tyckte vi att det nog var på tiden att vi skulle gå och lägga oss. Jag la mig i sängen och somnade på mindre än en minut. Lite synd om Matilda för hon var tyungen att smyga iväg till toaletten för att ta ut sina linser.


Söndag.

Klockan 10 gick vi upp idag, så det blev inte så mycket sömn för min och Matildas del inatt. Men det är väll bara en sak man får räkna med när man är borta över en helg för att umgås och ha trevligt. Iallfall så gick vi upp och gjorde iordning oss, halvt döda. Käkade flingor och oboy, så jäkla gott. Sedan blev det lite twister igen mot småungarna, dom hade ingen chans mot mästaren! Sedan tyckte vi det var lite tråkigt att Ludvig och Fredrik inte hade gått upp så jag sa till kidzen att springa och hoppa på dom så att dom skulle vakna. Det blev inte så glada miner där inte haha.


Sedan var det städdags och hade jag spridit ut mina grejer överallt... ja!

När vi var klara med det gick vi ut där ute och det var så sjukt fint väder. Skulle nästan stannat där en dag till, kändes lite lite med fredagkväll, lördag och söndagförmiddag. Men jag ska inte klaga, jag har haft sjukt roligt!


Förlåt om jag har varit helt cp i helgen, men det är ganska skönt att bara släppa loss ibland och bara bli några år mindre! Hoppas du tycker om mig iallafall Matilda, för jag tycker iallafall jätter mycket om dig! Tack älskling för en sjukt rolig helg! Vi måste ses i veckan och vi måste verkligen ses mer än vad vi gör nu!!




På vägen hem så körde vi igenom Mc donalds och krängde, fy fan vilken krängehelg! I bilen satt jag och krängde upp allt mitt godis plus att det blev ganska många bilder under bilresan på mig och matilda som ni ser <3

Såhär har min helg varit, det har hänt mycket mer men orkar inte skriva nu. Ni kanske inte tycker det är så roligt att läsa vad vi har gjort men jag tycker iallafall det är roligt för att sedan gå tillbaka och se vad vi gjorde. Så sitter man och läser igenom det om något år eller så och säger  "Ah just det, haha, det hade jag glömt".

Tack åter igen Matilda för en super helg! Hoppas du är ledig i veckan eller i helgen!


Kommentarer
Postat av: matilda

Haha fy fan vad mycket skit vi har för oss :P Kul var det iaf,. ehm fre isf annars helgen.

2008-04-16 @ 13:52:47
URL: http://matildalundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0